مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 09:502023-09-03اقتصادي

بذرپاش: خط آهن شلمچه-بصره 2 ساله ساخته می شود/ مقدمات مین روبی مسیر فراهم شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش با یادآوری این که ساخت خط ریلی شلمچه - بصره حدود 40 سال است در دولت های مختلف مطرح است، اظهار کرد: - وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مین روبی مسیر خط آهن شلمچه-بصره را ایران انجام می دهد، گفت: این خط آهن 2 ساله ساخته شده و به بهره برداری می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش با یادآوری این که ساخت خط ریلی شلمچه - بصره حدود 40 سال است در دولت های مختلف مطرح است، اظهار کرد: حتی سابقه این طرح به پیش از جنگ ایران و عراق برمی گردد، اما هر بار به یک دلیلی انجام نمی شد؛ دلیل یا طرف ایرانی بود یا طرف عراقی.

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام شد فروردین امسال وزیر راه عراق با دستور مستقیم نخست وزیر این کشور به ایران آمد و یک جلسه فشرده با هیئت فنی آن جا داشتیم، توافق نامه کلی انجام شد و بعد از آن قرار شد اختلافاتی که در گذشته بوده را در یک بازه زمانی حل کنیم.

وی افزود: یکی از اختلافات اساسی موضوع زمین بود که در جنگ تحمیلی مین های زیادی آن جا گذاشته شد، مین روبی این مسیر به طول حدود 16 کیلومتر باید اتفاق بیفتد که مقدماتش انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در گذشته قرار بوده که ایران کل خط ریلی شلمچه - بصره را با سرمایه گذاری خود بسازد، هم خط هم پل، اما دولت عراق ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرپاش: خط آهن شلمچه-بصره 2 ساله ساخته می شود/ مقدمات مین روبی مسیر فراهم شد

بذرپاش: خط آهن شلمچه-بصره 2 ساله ساخته می شود/ مقدمات مین روبی مسیر فراهم شد