مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 10:002023-08-25اقتصادي

ساماندهی تأسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان از آغاز عملیات ساماندهی تأسیسات سرمایشی بازار تاریخی این شهر در قالب المان های سنتی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، بهمن اخلاقی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان اظهار کرد: پس از طراحی المان ها توسط مشاور طرح، ساماندهی کمپرسورهای تأسیسات سرمایشی متناسب با معماری بازار تاریخی سمنان آغاز شد.

وی افزود: برای حفظ اصالت بنا، ایجاد زیبایی بصری و جلوگیری از انجام اقدامات سلیقه ای در تفاهم نامه ای با کسبه بازار، المان های سنتی توسط کسبه در حال اجراست.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: در این طرح، تأمین مصالح و نظارت بر روند اجرای آن با اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان است و این اداره برای اجرای این طرح در دیگر واحدهای تجاری بازار به صورت مشارکتی اعلام آمادگی می کند.

اخلاقی افزود: بازار سمنان درواقع معرف بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان است و در سال های اخیر بخش های مختلفی، مرمت و ساماندهی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بازار سمنان مربوط به دوره قاجار بوده که متناسب با اقلیم خاص منطقه کویری ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی تأسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان

ساماندهی تأسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان