مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 11:202023-08-31اقتصادي

85 درصد آب مصرفی در گلستان مربوط به بخش کشاورزی است


دستیار استاندار گلستان در مدیریت یکپارچه و بهم پیوسته منابع آب گفت: 85 درصد از میزان آبی که در گلستان مصرف می شود مربوط به بخش کشاورزی است.

- سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: 85 درصد از میزان آبی که در گلستان مصرف می شود، مربوط به بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و آبزی پروری است.

دستیار استاندار گلستان در مدیریت یکپارچه و بهم پیوسته منابع آب، بابیان اینکه حدود 4 درصد مصرف آب مربوط به محیط زیست است، افزود: نزدیک به 3 درصد مصارف آبی در بخش صنعت و حدود 9 درصد هم در حوزه شرب مصرف می شود.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که دولت هزینه زیادی در بخش آب شرب صرف می کند، اضافه کرد: به عنوان مثال شاید به ازای هر متر مکعب آب از مشترکین 500 تومان گرفته شود درحالیکه این حجم آب حدود 4 هزار تومان به ازای هر متر مکعب برای دولت هزینه داشته است به همین خاطر صرفه جویی در بخش شرب دارای اهمیت است.

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون به هدر رفت محصولات کشاورزی کمتر توجه شده است، خاطرنشان کرد: اگر در این بخش اصلاحات صورت گیرد صرفه جویی زیادی در مصرف آب صورت می گیرد.

وی ایجاد صنایع تبدیلی را یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب دانست و افزود: به واسطه فقدان برخی صنایع تبدیلی در استان بسیاری از محصولات کشاورزی به دیگر استان ها منتقل می شود که در این شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد آب مصرفی در گلستان مربوط به بخش کشاورزی است

85 درصد آب مصرفی در گلستان مربوط به بخش کشاورزی است