مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 19:102023-09-12سياسي

عملکرد دستگاه ها درباره زنجیره ارزش نان ارزیابی شد


در این جلسه عملکرد دستگاه ها درباره زنجیره ارزش نان ارزیابی و مقرر شد شیوه نامه پخت نان کامل مشخص شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره افزایش کیفیت غنی سازی نان و بررسی عملکرد دستگاه ها در خصوص زنجیره ارزش نان، گفت: این جلسه با حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، مدیران ارشد وزارت خانه های جهاد کشاورزی، بهداشت و اقتصاد و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

وی توضیح داد: نان پرمصرف ترین ماده استفاده در سبد خانوارهای ایرانی بوده و کیفیت آن به صورت مستقیم بر سلامت خانواده تأثیرگذار است.

تأثیر مصرف نان کامل در پیشگیری از ابتلاء به انواع بیماری ها از جمله مشکلات قلبی عروقی، دیابت و مشکلات گوارشی در تحقیقات متعدد اثبات شده اما با وجود این مسائل سبوس در بسیاری از کارخانجات کشور از آرد جدا می شود و این آرد ارزش غذایی بسیار پایینی دارد.

خضریان ادامه داد: در همین خصوص کمیسیون اصل نود در جهت ارتقای سلامت خانوارها و کاهش هزینه بخش درمان با استفاده از ظرفیت نظارتی خود به موضوع افزایش دسترسی مردم به نان کامل در ایران و اصلاح استاندارد کاهش درصد سبوس گیری آردهای سنتی ورود کرده و از منظر نظارتی سوال های مشخصی برای توقف روند اشتباه کنونی مطرح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد دستگاه ها درباره زنجیره ارزش نان ارزیابی شد

عملکرد دستگاه ها درباره زنجیره ارزش نان ارزیابی شد