مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 16:302023-09-13سياسي

دعوت از عربستان برای پیوستن به پرونده ثبت ناملموس ضیافت افطار


قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی از عربستان سعودی برای پیوستن به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت ناملموس ضیافت افطاری دعوت کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، راکان الطوق، دستیار ویژه وزیر فرهنگ عربستان سعودی و احمد بن عبدالعزیز البلیهد، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در عربستان با علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار کردند.

بنا بر این گزارش، در این دیدار دارابی بر آمادگی ایران برای گسترش فعالیت های مشترک فرهنگی، توسعه گردشگری، انجام اقدامات مشترک در حوزه میراث فرهنگی از قبیل تهیه پرونده های مشترک ثبت جهانی میراث فرهنگی ناملموس تاکید کرد.

دارابی در این ملاقات با اشاره به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت جهانی میراث ناملموس ضیافت افطاری، از عربستان سعودی برای پیوستن به این پرونده دعوت کرد.

وی در این باره اظهارداشت: ضیاف افطار، میراث بسیار ارزشمند و مشترک میان تمامی مسلمانان است که سنتی حسنه از پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص)  است که برای ما مسلمانان به یادگار مانده است.

در این دیدار راکان الطوق نیز بر اهمیت توسعه روابط فرهنگی و گردشگری میان ایران و عربستان تاکید و گفت: زمینه های مشترک فراوانی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت از عربستان برای پیوستن به پرونده ثبت ناملموس ضیافت افطار

دعوت از عربستان برای پیوستن به پرونده ثبت ناملموس ضیافت افطار