مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 14:502023-09-13بين الملل

«بارزانی» از «بایدن» طلب کمک کرد


رییس اقلیم کردستان عراق با ارسال پیامی برای رییس جمهور آمریکا، از وی طلب استمداد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، به نقل از وبگاه بغداد الیوم، مسرور بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در پیامی که برای جو بایدن رییس جمهور آمریکا ارسال کرده، از وی خواسته است برای نجات این اقلیم از فروپاشی کامل، فورا وارد عمل شده و به داد آن ها برسد! بنابر اعلام وبگاه المانیتور این پیام بارزانی در روز سوم سپتامبر جاری از طریق نمابر برای کاخ سفید ارسال شده است.

در این پیام رییس اقلیم کردستان عراق با تاریخی توصیف کردن موضع گیری احتمالی بایدن در شرایط کنونی، از وی خواسته که فورا در راستای میانجی گری برای نجات این اقلیم وارد عمل شود.

وی در متن این نامه تصریح کرده است: در شرایطی این نامه را برای شما می نویسم که در برابر یک دو راهی بحرانی دیگری در تاریخ خود قرار گرفته ایم، من از این موضوع هراس دارم که به سادگی از این بحران عبور نکنیم، ما در شرایط کنونی از لحاظ اقتصادی و سیاسی در وضعیت بدی قرار داریم.

وی در ادامه نوشت: این برای نخستین بار است که از زمان نخست وزیری خودم شما را مورد خطاب قرار می دهم؛ من از این مساله نگران هستم که فشار ها علیه ما در نهایت به نابودی الگوی نظام فدرالی عراق که آمریکا در سال 2003 بر آن نظارت داشت و هنوز نیز از آن حمایت می کند، منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بارزانی» از «بایدن» طلب کمک کرد

«بارزانی» از «بایدن» طلب کمک کرد