مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 14:302023-09-18اقتصادي

نیاز استان مرکزی به تمام گروه های خونی/تنها برای 5 روز ذخیره خونی موجود است


مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: استان مرکزی برای 5 روز ذخیره خون دارد و نیاز است که همه گروه های خونی برای اهدای خون مراجعه کنند.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: استان مرکزی برای 5 روز ذخیره خون دارد و نیاز است که همه گروه های خونی برای اهدای خون مراجعه کنند.

دکتر ریتا ظهیری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت ذخیره خونی استان مرکزی اظهار کرد: هر ساله در تابستان عموما با کمبود اهدای خون و به تبع آن کاهش ذخیره خونی روبرو می شویم که این اتفاق، مبتلابه تمام کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اهدای خون یک مسئله کاملا فرهنگی و اجتماعی است و باید برای جذب اهداکننده کارهای فرهنگی و اجتماعی دنبال شود، افزود: در اواخر تابستان تعداد سفرها بیشتر می شود، تعداد حوادث و تصادفات افزایش می یابد، همچنین امسال همزمان با اربعین حسینی، سفرهای عتبات را داشتیم و از طرفی به دلیل آغاز سال تحصیلی مشغله خانواده ها بیشتر می شود و این امر کاهش اهدای خون و ذخیره خونی استان ها را رقم می زند، همچنین در تابستان مردم بیشتر تمایل به انجام اعمال جراحی غیراورژانسی دارند و همین امر نیاز خونی بیمارستان ها را افزایش می دهد.

ظهیری با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز، 100 درصد نیاز بیمارستان ها و مردم به خون و فرآورده های خونی تامین شده است و نگرانی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز استان مرکزی به تمام گروه های خونی/تنها برای 5 روز ذخیره خونی موجود است

نیاز استان مرکزی به تمام گروه های خونی/تنها برای 5 روز ذخیره خونی موجود است