مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:372023-09-11سياسي

نگاهداری: اقتصاد دانش بنیان باعث فروریختن دیوار میان جامعه و صنعت با دانشگاه می شود


رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه اثر چندانی از اقتصاد هوشمند و دانش بنیان در لایحه برنامه هفتم دیده نمی شود، گفت: لایحه این برنامه همچنان در موج صنعتی بدون ورود به موج دانایی باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس در رویداد نظارتی مجلس شورای اسلامی، با عنوان نظاره جهش تولید دانش بنیان با اشاره به قانونگذاری قوه مقننه در این زمینه برمبنای اهمیت و کارکرد آن، گفت: آن چیزی که نظام اسلامی و فرد مسلمان باید به دنبالش باشد، رشد علمی وعقلی استعدادهای فرد و جامعه است.

وی در مقایسه نگاه به انسان در رویکرد غربی و اسلامی آن، تصریح کرد: در رویکرد غربی تمام ارجاعات به اقتصاد و رشد آن معطوف است اما در رویکرد اسلامی تمام ارجاعات به رشد علمی و عقلی است که در همین راستا در رویکرد اسلامی، همه حوزه های اداره کشور و جامعه باید به میدان و معرکه رشد علمی و عقلی انسان ها تبدیل شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس، تاکید کرد: در حکمرانی اسلامی نهاد دولت بر بستر نهاد علم جریان پیدا می کند و نهاد علم راهبر همه تحولات فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت علم و تولید مبتنی بر آن، در بیانات مسئولان کشور، عنوان کرد: هیچ کجای دنیا نمی توان رهبرانی را پیدا کرد که به اندازه امامین انقلاب اسلامی بر وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهداری: اقتصاد دانش بنیان باعث فروریختن دیوار میان جامعه و صنعت با دانشگاه می شود

نگاهداری: اقتصاد دانش بنیان باعث فروریختن دیوار میان جامعه و صنعت با دانشگاه می شود