مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:352023-08-28اقتصادي

فاز یازدهم پارس جنوبی، مشت محکم ایران زیر میز تحریم+ فیلم و عکس


فاز 11 پارس جنوبی که در 20 سال اخیر بلاتکلیف مانده بود و حتی با وجود اجرای برجام و انعقاد قرارداد با شرکت های بزرگ نفتی جهانی، کاری برای توسعه آن انجام نشد اما در دولت سیزدهم علی رغم تحریم ها و با تکیه بر توان داخلی فاز 11 تکمیل شد.

-   آیت الله رییسی در مراسم افتتاح فاز 11 پارس جنوبی اضافه کرد: نیروهای مسلح ما باعث اقتدار کشور شده اند و قدرت اقتصادی نیز باعث ایجاد قدرت می کند.

ما در میادین مشترک نباید عقب بمانیم و حق ملت را باید احقاق نماییم.

طرح فازهای پالایشگاهی از کجا شروع شد؟ از زمان حفر نخستین حلقه چاه در میدان مشترک پارس جنوبی تاکنون 27 سال می گذرد؛ حوالی سال 1375 بود که شرکت نفت فلات قاره ایران با استفاده از دستگاه حفاری مدرس و تجهیزات سایر پروژه ها و با وجود محدودیت های بودجه ای، نخستین حلقه چاه اکتشافی پارس جنوبی را حفر کرد و درست بعد از 270 روز انجام عملیات حفاری، وجود حجم عظیم ذخایر گاز و میعانات گازی در این میدان محرز و برای نخستین مرحله فاز 1 توسعه و تولید از این میدان مشترک تعریف شد.

  از آن روز، سال ها می گذرد و توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی با مشارکت شرکت های ایرانی و شرکت های بزرگ نفتی جهانی یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند به طوری که تا انتهای سال 1388 فازهای 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز یازدهم پارس جنوبی، مشت محکم ایران زیر میز تحریم+ فیلم و عکس

فاز یازدهم پارس جنوبی، مشت محکم ایران زیر میز تحریم+ فیلم و عکس