مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-05بين الملل

میانجیگری چین برای حل سیاسی بحران نیجر


سفیر چین در نیجر پس از دیدار با نخست وزیر انتخابی شورای نظامی این کشور، از قصد پکن برای ایفای نقش میانجی برای حل بحران سیاسی این کشور آفریقایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیان فنگ سفیر چین در نیجر، پس از دیدار با علی محمد الامین زین ، نخست وزیر نیجر که شورای نظامی حاکم، وی را برای این پست تعیین کرده، گفت، پکن قصد دارد نقش میانجی را در خصوص بحران نیجر ایفا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتلویزیون ملی نیجر (RTN)، وی گفت: دولت چین مایل به ارائه خدمات خوب و ایفای نقش میانجی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران نیجر است که در آن منافع کشورهای اطراف آن محترم شمرده و کاملاً در نظر گرفته شود .

سفیر چین در نیجر در عین حال اطمینان خاطر داد که پکن همواره به اصل عدم دخالت در امور کشورهای دیگر متعهد می ماند .

دوشنبه (4 سپتامبر)، نخست وزیر انتصابی نیجر،  مذاکرات در حال اجرا برای خروج سریع نیروهای فرانسوی مستقر در این کشور را تایید و ابراز امیدواری کرد که همکاری با فرانسه حفظ و در عرض چند روز با جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) توافق حاصل شود .

الزین تصریح کرد که نیروهای فرانسوی به صورت غیرقانونی در نیجر حضور دارند و دولت کلیه توافق نامه های امضا شده با پاریس را لغو کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجیگری چین برای حل سیاسی بحران نیجر

میانجیگری چین برای حل سیاسی بحران نیجر