مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 22:302023-09-05اقتصادي

اکثر صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی به صورت چمدانی وانفرادی است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بیشتر صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی به صورت چمدانی و انفرادی صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد حمزه زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیشتر صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی به صورت چمدانی و انفرادی صورت می گیرد، افزود: تا پیش از دولت سیزدهم فعالیت های مربوط به صنایع دستی و صادرات محصولات این حوزه با رکود کامل مواجه بود که از 2 سال پیش شاهد رونق دوباره هستیم.

وی کشورهای حوزه خلیج فارس، قفقاز، آسیای شرقی و اروپا را از مقاصد اصلی و مهم صنایع دستی آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: این حجم از صادرات به غیر از فرش دستبافت تبریز و آذربایجان شرقی را شامل می شود که جزو حوزه های تحت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار نرفته و صادرات آن زیر نظر اتاق های بازرگانی انجام می شود.

حمزه زاده معرق کاری، سبدبافی، سوزن دوزی، سفالگری، گلیم بافی و ساخت تابلو سنگ های با ارزش و مهمتر از آنها صنایع مربوط به نقره کاری را از صنایع دستی جذاب و مشتری پسند آذربایجان شرقی بیان کرد که هر کدام در شهرستان های مختلف رواج داشته و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و روز به روز شاهد رشد صادرات در این زمینه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکثر صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی به صورت چمدانی وانفرادی است

اکثر صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی به صورت چمدانی وانفرادی است