مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:202023-09-11اقتصادي

نقش کودهای شیمیایی بر افزایش بهره وری در بخش کشاورزی


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: دانستن خواص انواع کودهای شیمیایی با توجه به نزدیک شدن به کشت پاییزه می تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش موثری ایفا کند.

- ایسنا/یزد مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: دانستن خواص انواع کودهای شیمیایی با توجه به نزدیک شدن به کشت پاییزه می تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش موثری ایفا کند.

محمد حسن زارعیان در خصوص نقش کودهای شیمیایی بر روی گیاهان، اظهار کرد : مصرف کود مناسب بر حاصلخیزی و بهره وری خاک، مقاومت گیاه در مقابل آفت ها و کیفیت محصول تولیدی تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: عمده کودهای موثر در کشت پاییزی شامل سولفات پتاسیم، کلرورپتاسیم، سولفات آمونیوم، فسفات آمونیوم و اوره هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

زارعیان با بیان این که پر مصرف ترین کود ازته در دنیا کود اوره است، خاطرنشان کرد: کاربرد اصلی این کود تامین نیتروژن گیاهان بوده و باعث سرسبزی می شود، از طرفی به فرایند فتوسنتز کمک ویژه ای می کند و از آنجایی که تنها تامین کننده ی نیتروژن است لذا در درجه ی اول برای رشد شکوفه ها از آن استفاده می کنند.

این مسئول تشریح کرد: دی آمونیوم فسفات از دیگر کودهای موثر در بهبود رشد رویشی، یکنواختی شکوفه ها، افزایش مقاومت در برابر سرما و افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کودهای شیمیایی بر افزایش بهره وری در بخش کشاورزی

نقش کودهای شیمیایی بر افزایش بهره وری در بخش کشاورزی