مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 13:102023-08-26سياسي

کارنامه ثبت میراث فرهنگی ایران


ایران در دو سال اخیر پنج عنصر میراث ناملموس را ثبت جهانی کرد و هفت پرونده دیگر برای ثبت در اجلاس آتی یونسکو آماده شده است.

علاوه بر این در حوزه میراث فرهنگی ملموس دو پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» و «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» برای ثبت در سال 2023 میلادی .

- ایران در دو سال اخیر پنج عنصر میراث ناملموس را ثبت جهانی کرد و هفت پرونده دیگر برای ثبت در اجلاس آتی یونسکو آماده شده است.

علاوه بر این در حوزه میراث فرهنگی ملموس دو پرونده منظر فرهنگی ماسوله و هگمتانه و مرکز تاریخی همدان برای ثبت در سال 2023 میلادی به یونسکو فرستاده شده و پرونده کاروانسراهای تاریخی نیز به زودی در یونسکو به رأی گذاشته می شود.

ایسنا در هفته دولت مروری دارد بر پرونده های ثبتی میراث فرهنگی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دو سال اخیر پیگیری شده است.

درحالی که معاون میراث فرهنگی نیز خبر داده ثبت 200 پرونده در دستور کار است.

بر اساس به روزترین گزارش معاون میراث فرهنگی درباره وضعیت پرونده های ثبت شده میراث فرهنگی ناملموس ایران در یونسکو، در دو سال اخیر پنج عنصر خوشنویسی، یلدا (چله)، مهارت ساختن و نواختن ساز عود، پرورش کرم ابریشم و تولید سنتی ابریشم برای بافندگی و هنر سوزن دوزی ترکمن در حوزه میراث ناملموس در یونسکو به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه ثبت میراث فرهنگی ایران

کارنامه ثبت میراث فرهنگی ایران