مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 08:352023-08-28بين الملل

افزایش توان چانه زنی ایران با بریکس/ سلطه دلار پایان می یابد


بریکس ظرفیت دلارزدایی به معنای به چالش کشاندن سلطه دلار آمریکا در اقتصاد جهانی را دارد و به همین دلیل مخالفت غرب با بریکس طبیعی است.

- علیرضا ورناصری در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به عضویت ایران در بریکس و در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای عضو بریکس در مورد روابط با غرب همگی یک نظر دارند، گفت: با توجه به تنوع و تعدد خاستگاهی کشورهای عضو بریکس و انگیزه هر عضو در پیوستن به این بلوک نوظهور، اختلاف نظر یا وقوع پیچیدگی در تصمیم گیری های مشترک محتمل است.

وی بیان کرد: با وجود این، بریکس قصد دارد به تدریج و با تعمیق تعاملات درونی جهت هماهنگ سازی مواضع اعضا راجع به موضوعات مورد اختلاف از جمله اختلاف نظر احتمالی در رابطه با غرب، با اتخاذ روابط دیپلماتیک هوشمندانه در مقابل اختلاف افکنی های احتمالی غرب و تحقق اتحاد اعضا جهت دستیابی به منافع مشترک، مانع از ایجاد تنش شود.

آن چنان که هند و چین اخیراً اختلافات مرزی خود از سال 2020 را علیرغم اختلاف افزایی از سوی آمریکا جهت ایجاد تفاهم مورد بررسی قرار دادند تا طیف وسیعی از منافع مشترک دو کشور تقویت شود.

بریکس به نفع کشورهای در حال توسعه است ورناصری با اشاره به اینکه کلیت بریکس به نفع کشورهای در حال توسعه خواهد بود، گفت: درست است که بریکس در تقابل با یک جانبه گرایی غرب است، اما به درگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش توان چانه زنی ایران با بریکس/ سلطه دلار پایان می یابد

افزایش توان چانه زنی ایران با بریکس/ سلطه دلار پایان می یابد