مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 09:102023-08-31بين الملل

روسیه تحریم های سازمان ملل علیه مالی را وتو کرد


پس از آنکه روسیه پیشنهاد فرانسه و امارات برای تمدید تحریم های سازمان ملل علیه کشور مالی را وتو کرد، تمامی این تحریم ها امروز (پنجشنبه) پایان خواهند یافت.

- پس از آنکه روسیه پیشنهاد فرانسه و امارات برای تمدید تحریم های سازمان ملل علیه کشور مالی را وتو کرد، تمامی این تحریم ها امروز (پنجشنبه) پایان خواهند یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، این پیشنهاد کاملا نگرانی های باماکو و مسکو را نادیده گرفته بود.

پیشنهاد فرانسه-امارات هم تحریم ها و هم مدت ماموریت گروه کارشناسی سازمان ملل را که بر تحولات در کشور مالی نظارت داشت به ترتیب تا اوت و سپتامبر سال 2024 میلادی تمدید می کرد.

این طرح 13 رای مثبت در شورای امنیت کسب کرد اما با وتوی روسیه ناکام ماند.

چین در این روند رای ممتنع داد.

شورای امنیت طرح جایگزین مسکو را رد کرد؛ طرحی که به حکم ماموریت گروه کارشناسی سازمان ملل فورا پایان می داد و تنها تحریم ها را برای 12 ماه دیگر تمدید می کرد.

این طرح با یک رای منفی ژاپن و 13 رای ممتنع رد شد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسکو با گروه کارشناسی سازمان ملل مخالف است چرا که در آخرین گزارش آن از گروه واگنر انتقاد و آن را به انجام اقدامات خشونت آمیز علیه زنان و دیگر اشکال نقض شدید حقوق بش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه تحریم های سازمان ملل علیه مالی را وتو کرد

روسیه تحریم های سازمان ملل علیه مالی را وتو کرد