مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 17:452023-08-24سياسي

تشریح دستاوردهای انتقال خون در دولت سیزدهم


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، دستاوردهای حوزه انتقال خون در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مصطفی جمالی اظهار کرد: سازمان انتقال خون ایران در طول 2 سال فعالیت دولت سیزدهم و با استفاده از ظرفیت ممتاز مردم، توانسته است برنامه های خود را با شتاب و اثرگذاری بیشتر به سمت اهداف تعیین شده پیش ببرد.

وی ادامه داد: توالی یابی نسل جدید NGS, روشی با دقت بالا جهت تایپ دقیق و کامل به منظور یافتن اهداکننده سازگار سلول های بنیادی می باشد که به عنوان یک دستاورد مهم، ایران را در این حوزه به سطح کشورهای برتر دنیا خواهد رساند.

جمالی افزود: دیگر دستاورد فنی جدید سازمان انتقال خون ایران، آزمایش های غربالگری مولکولی NAT است که در تشخیص زودرس عوامل عفونی کمک می کند و باعث ارتقای سلامت خون و و فرآورده های خونی شده و افزایش ارزش پلاسمای اهداکنندگان برای تولید داروهای مورد نیاز کشور را به همراه دارد و همچنین غربالگری آنتی بادی اسکرینینگ که از بروز عوارض احتمالی در گیرندگان خون به خصوص نوزادان و اطفال جلوگیری می کند، یکی از دستاوردهای مهم دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه فرآورده پلاکت به روش بافی کوت نیز دستاورد نوینی است که باعث افزایش طول عمر بیشتر این فرآورده و همچنین به دست آوردن حجم بیشتری پلاسما جهت تهیه داروهای مشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح دستاوردهای انتقال خون در دولت سیزدهم

تشریح دستاوردهای انتقال خون در دولت سیزدهم