مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 16:002023-09-16بين الملل

مسکو: تحریم تروییکای اروپا علیه ایران نقض برجام است


سخنگوی وزارت خارجه روسیه، بیانیه ضدایرانی اخیر تروییکای اروپا را نقض آشکار توافقات برجامی دانست و از این سه کشور خواست به تعهداتشان در قبال تهران پایبند باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصمیم اخیر تروییکای اروپا (بریتانیا، فرانسه و آلمان) برای حفظ تحریم های هسته ای و موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران را نقض توافقات برجامی دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) در بیانیه ای با اشاره به توافقات 2015 برجام بین ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) که ایالات متحده به صورت یکجانبه از آن خارج شد، تصریح کرد: مسکو به شدت قصد بریتانیا، آلمان و فرانسه برای نقض عامدانه مفاد برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می کند .

زاخارووا تأکید کرد که تصمیم سه کشور اروپایی از روی خشم گرفته و دقیقاً در زمانی گرفته شده است که شرایطی خاص برای احیای برجام از طریق مذاکرات غیرمستقیم بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا به وجود آمده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به این موارد تصریح کرد: ما با قدرت از طرف های اروپایی برجام می خواهیم که هرچه سریع تر مسیر مخرب خود را تغییر داده و با پایبندی کامل به قطعنامه 2231 شورای امنیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: تحریم تروییکای اروپا علیه ایران نقض برجام است

مسکو: تحریم تروییکای اروپا علیه ایران نقض برجام است