مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 12:502023-09-06سياسي

معترضی که پای باور به «حسین(ع)» جان داد/ «طیب بودن» هنر می خواهد


طیب حاج رضایی از شخصیت های پیچیده اما ماندگار در تاریخ معاصر است که هر چند در مقطعی برای خدمت به شاه به خیابان آمد و فریاد کشید اما سرانجام برای باور به حسین(ع) جان داد.

- طیب حاج رضایی از شخصیت های پیچیده اما ماندگار در تاریخ معاصر است که هر چند در مقطعی برای خدمت به شاه به خیابان آمد و فریاد کشید اما سرانجام برای باور به حسین(ع) جان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تاریخ معاصر ایران مملو از شخصیت های کوچک و بزرگی است که فارغ از نقشی که در رقم خوردن تحولات سیاسی و اجتماعی داشته اند، هر یک منش و مشخصه رفتاری خاص خود را در حافظه جمعی ایرانیان نمایندگی می کنند.

طیب حاج رضایی یکی از همین شخصیت هاست که یادآوری نامش با صفاتی همچون مرام ، معرفت ، آزادگی و مهمتر از همه عشق به امام حسین (ع) عجین است.

طیب که بود؟ مرحوم طیب حاج رضایی که شهره بود، هر نوع بدی را در آن زمان انجام داده، در عین حال چند امتیاز داشت؛ یکی اینکه در دهه عاشورا چند روضه خوانی داشت و در این دهه به سر خودش گل می مالید و جلوی در حسینیه می نشست.

زنده یاد حبیب اله عسگراولادی که از چهره های شناخته شده عرصه مبارزات انقلابی، در مصاحبه ای اینگونه به معرفی طیب می پردازد و ادامه می دهد: یکی دیگر از کارهایش این بود که در یکی از شب های سوم یا هفتم یا شب اربعین امام حسین (ع)، دسته ای حرکت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معترضی که پای باور به «حسین(ع)» جان داد/ «طیب بودن» هنر می خواهد

معترضی که پای باور به «حسین(ع)» جان داد/ «طیب بودن» هنر می خواهد