مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 14:502023-08-25بين الملل

ایده پرداز بریکس چه کسی بود؟ کار کار انگلیسی هاست!


جیم اونیل، اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن سکس که پیشتر و بین سال های 2015 تا 2016 به عنوان وزیر خزانه داری انگلیس در دو دولت دیوید کامرون و ترزا می فعالیت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، یورونیوز در گزارشی نوشت: بیش از 20 سال پیش یک اقتصاددان بریتانیایی ایده تشکیل گروهی از اقتصادهای در حال توسعه جهان را در مقاله ای ارائه و پیشنهاد کرد چین، روسیه، برزیل و هند در کنار یکدیگر مجمعی را تشکیل دهند و آن را بریک بنامند.

در پانزدهمین نشت سران قدرت های نوظهور اقتصادی جهان موسوم به برکیس، رهبران این کشورها با پیوستن چندین کشور دیگر از جمله ایران و عربستان به این مجموعه موافقت کردند.

اما این گروه بریکس از کجا آمده و موسس آن کیست؟ جیم اونیل، اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن سکس که پیشتر و بین سال های 2015 تا 2016 به عنوان وزیر خزانه داری انگلیس در دو دولت دیوید کامرون و ترزا می فعالیت کرده در سال 2001 در مقاله ای با عنوان ساختن اقتصاد جهانی بهتر - بریک بر توان بالقوه کشورهای برزیل، روسیه، چین و هند برای فعالیت اقتصادی در کنار یکدیگر به عنوان قدرت های اقتصادی نوظهور تاکید کرده بود.

او با قرار دادن حرف نخست نام این کشورها، نامِ بریک را برای این گروه پیشنهاد کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایده پرداز بریکس چه کسی بود؟ کار کار انگلیسی هاست!

ایده پرداز بریکس چه کسی بود؟ کار کار انگلیسی هاست!