مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 21:552023-08-30فرهنگي

موکب «شین» موثر در اشاعه فرهنگ ایلام


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: برپایی موکب شین با استفاده از ابزار هنر، در جهت معرفت افزایی زائران گام های مؤثری برداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، علی هوشمند مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در جمع خبرنگاران در قرارگاه رسانه ای اربعین گفت: هنرمندان ایلام و ایران (شین) مدت دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار موکب های عظیمی که خدمات و خوراک جسم زائر را فرآهم می کنند با برپایی این موکب (شین) با استفاده از ابزار هنر درجهت معرفت افزایی زائران گام های مؤثری برداشته است.

وی افزود: هنرمندانی که متعهدانه و با عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت در موکب شین مشغول به فعالیت هستند، در حوزه هنرهای تجسمی، نمایشی و خصوصاً با استفاده از هنر نمایش تعزیه، نمایشگاه ها و همچنین استفاده از شعرآیینی، موسیقی، نواهای حزن انگیز و برگزاری آواهای محلی چمر به زوار خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه ها در ارتقاء مسیر فرهنگی گفت: در تلاشیم با اجرای سرود، تعزیه و نمایش و آیین واره های نمایشی هر سال بهتر از سال قبل مسیر ارتباط فرهنگی را با استفاده از ابزار سترگ رسانه ارتقاء دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موکب «شین» موثر در اشاعه فرهنگ ایلام

موکب «شین» موثر در اشاعه فرهنگ ایلام