مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 08:002023-09-05سياسي

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای کره جنوبی


وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در گفت وگویی تلفنی، درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت امور خارجه، در گفت وگوی تلفنی پارک جین وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طرفین در خصوص موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس، آسیا را جزو اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: ما معتقدیم قرن حاضر متعلق به آسیاست.

جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در این قاره به شمار می روند و ما برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه ای قائلیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حل انتقال دارایی های ایران از بانک های کره جنوبی تاکید کرد: اکنون می توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک نماید استقبال می کند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به مواضع کره جنوبی در خصوص برخی از موضوعات بین المللب، نسبت به ارتقای همکاری های دو کشور در منطقه و در مجامع بین المللی اعلام آمادگی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای کره جنوبی

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای کره جنوبی