مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:052023-08-26اجتماعي

بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر در تمرچین دایر است


بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با پذیرش روزانه بیش از 9 هزار نفر در مرز تمرچین دایر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اربعین نماد وحدت امت اسلامی است و این مسئله در آذربایجان غربی دو سالی است که جلوه ای دیگر گرفته است و از سال گذشته که مرز تمرچین برای پیاده روی اربعین باز شده است، شیعه، اهل سنت و حتی مسیحی ها نیز در خدمات دهی به زوار امام حسین (ع) مشارکت دارند.

امسال نیز مثل سال قبل یکی از بزرگترین موکب ها را در شهرستان مرزی پیرانشهر برای اسکان زائرین و پذیرایی از آنها را عشائر و قبایل اهل سنت برپا کردند و روزانه برای بیش از 9000 نفر خدمات ارائه می دهند.

این موکب در کارخانه قند پیرانشهر مستقر است و برای سه وعده صبحانه، ناهار و شام به زوار امام حسین (ع) خدمات ارئه می دهد و گنجایش این موکب برای استراحت حدود 1000 نفر می باشد.

این موکب از سه بخش تشکیل شده است که یک بخش آن برای استراحت و اسکان زائرین است و دو بخش آن نیز برای پذیرایی سه وعده غذا و میان وعده است و به صورت 24 ساعته فعال است.

قبایل و عشایر اهل سنت مثل عشایر منگور و عشایر پیرانشهر که به وطن دوستی و دفاع از ایران اسلامی مشهور هستند در ایجاد این موکب مشارکت داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر در تمرچین دایر است

بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر در تمرچین دایر است