مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 14:012023-09-13اقتصادي

میزان تاب آوری صنعت فولاد ایران به مرز هشدار رسیده است


امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تاب آوری صنعت فولاد کشور در پی تشدید چالش هایی همچون کمبود و گرانی حامل های انرژی، قیمت گذاری دستوری و وضع عوارض صادراتی به مرز هشدار رسیده است.

وی همچنین به افت 60 هزار میلیارد تومانی سود شرکت های بورسی زنجیره فولاد در پی همین چالش ها اشاره کرد و گفت: تولید فولاد در ایران بدون بهره مندی از گاز ارزان صرفه اقتصادی ندارد چرا که مزیت نسبی تولید فولاد در ایران، سنگ آهن و انرژی ارزان بوده و اکنون این مزیت ها از صنعت فولاد گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و نایب رییس هیئت مدیره انجمن فولاد از صنعت فولاد با عنوان صنعتی مادر یاد کرد و گفت: این صنعت سهم چشم گیری در تولید ناخالص ملی و ایجاد درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی دارد.

فولاد صنعتی کلیدی است وی در توضیح بیشتر در این باره گفت: فولاد صنعتی کلیدی و صنعت ساز است.

با این حال این صنعت در سال های اخیر با چالش هایی مرتبط با تامین و هزینه انرژی، تامین مواد اولیه، قیمت گذاری دستوری، وضع عوارض صادراتی و مسائلی از این دست در کشمکش است.

این چالش ها در برخی از حلقه های زنجیره دیگر تبدیل به یک بحران شده و همه اینها به شکل گیری دغدغه میزان تاب آوری صنعت انجامیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تاب آوری صنعت فولاد ایران به مرز هشدار رسیده است

میزان تاب آوری صنعت فولاد ایران به مرز هشدار رسیده است