مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 22:152023-09-09سياسي

بیانیه هفت انجمن علمی در انتقاد از اخراج اساتید و برخورد با دانشجویان


هفت انجمن علمی در واکنش به آنچه اخراج اساتید و برخورد با دانشجویان عنوان شده، بیانیه ای را منتشر کرده اند که در بخشی از آن آمده است: ما به رغم همه تضییقات و محدودیت هایی که در سال های اخیر برای انجمن های علمی ایجاد شده است و با ابراز نگرانی عمیق نسبت به .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از سایت دیده بان ایران، متن این بیانیه به شرح زیر است: با تاسف و درد این روزها جامعه علمی ایران با پدیده اخراج گسترده و برخوردهای امنیتی با دانشجویان مواجه است.

اقداماتی که بیش و پیش از هرچیز استقلال و توانمندی نهاد دانشگاه و نهایتا امکان توسعه علمی کشور را به مخاطره انداخته است.

این اقدام، اتفاقی منفرد و مقطعی نیست بلکه به نظر می رسد در تکمیل فرایندی است که هدف آن کنترل تام و تمام نهاد علم از سوی مراکز قدرت و تغییر ساختار و نقش دانشگاه و مولفه های آموزشی و پژوهشی و مدنی آن نهاد است.

اکنون رویکرد امنیتی و سیاسی در این سلسله اقدامات پرده پوشی نمی شود بطوری که به جای پاسخگویی وزارت علوم به پرسش های گسترده جامعه در این خصوص، وزارت کشور در باره آن بیانیه صادر می کند.

لغو و عدم تمدید قراردادها، بازنشستگی اجباری استادان برجسته و منتقد و اعمال فشار و محدودیت بر دانشجویان و اخراج آنها در کنار سیاستگذاری و برنامه ریزی برای وارد کردن افراد خاص به دانشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه هفت انجمن علمی در انتقاد از اخراج اساتید و برخورد با دانشجویان

بیانیه هفت انجمن علمی در انتقاد از اخراج اساتید و برخورد با دانشجویان