مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-18سياسي

مشارکت دانشمندان 110 کشور در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص)


رییس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) گفت: در پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)، 2 هزار و 613 پرونده از 110 کشور ارسال شد که در نهایت 5 پرونده به تایید هیات داوران رسید.

- رییس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) گفت: در پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)، 2 هزار و 613 پرونده از 110 کشور ارسال شد که در نهایت 5 پرونده به تایید هیات داوران رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علی اکبر صالحی در نشست خبری امروز که در محل فرهنگستان علوم برگزار شود، با اشاره به دو اصطلاح علم نافع و غیر نافع، گفت: آنچه که علم را به نافع و غیر نافع تبدیل می کند، در نحوه کاربرد آن است.

وی در مورد تاریخچه این جایزه، اظهار کرد: اساسنامه جایزه مصطفی (ص) در سال 1391 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و از سال 1394 اولین دوره این جایزه برگزار شد و امسال پنجمین دوره آن در مهرماه برگزار می شود.

صالحی یادآور شد: مبنای این جایزه هم علم و هم عالم است، عالمی که به دنبال علمی رفته و کشفی کرده و موجب رفاه بشریت شده است.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جایزه در حوزه های مختلف، در مرزهای دانش حرکت می کنند، یادآور شد: این دانشمندان دارای اثر با کاربردهای مشخص هستند و بر فرهنگ و جامعه اثرگذارند و به طور کلی برگزیدگان جایزه تا امروز کسانی هستند که دستاورد آنها نافع بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت دانشمندان 110 کشور در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص)

مشارکت دانشمندان 110 کشور در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص)