مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 18:202023-09-11بين الملل

نظامی سابق آمریکا: واشنگتن به دنبال انزوا و مهار پکن است


یک نظامی سابق آمریکا گفت که این کشور با تشکیل ائتلاف های مختلف در شرق آسیا به دنبال ضربه زدن به چین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک نظامی سابق ارتش آمریکا می گوید هدف این کشور از حضور مستمر در منطقه شرق آسیا، اقدام علیه چین است.

برایان برلتیک تفنگدار سابق آمریکایی در مصاحبه ای اعلام کرد که هدف واشنگتن از حضور مداوم در شرق آسیا، آن طور که اغلب می گوید، حفظ ثبات در منطقه اقیانوس آرام نیست، بلکه تجزیه این منطقه است.

این محقق مسائل ژئوپولیتیک با اشاره به رزمایش های مداوم آمریکا در شرق آسیا گفت که فعالیت های اخیر آمریکا با همکاری ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و اخیراً ویتنام، همه در جهت ایجاد ائتلاف هایی صورت می گیرد که هدف انزوا و مهار چین را تامین کنند.

برلتیک، با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور آمریکا به ویتنام، افزود: جو بایدن رییس جمهور آمریکا، جدیدترین فرد در صف طولانی روسای جمهور آمریکا است که در تلاشی هماهنگ برای محاصره و مهار چین نقش ایفا می کند.

این نظامی سابق آمریکا تاکید کرد که آمریکا در پشت لفاظی های متناقض خود، سیاستی را دنبال می کند که هدف آن نشان دادن این کشور به عنوان تضمین کننده صلح و امنیت در منطقه آسیا واقیانوسیه است و در عین حال تلاش می کند تا واکنش های چین به اقدامات خود در منطقه را غیرمنطقی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامی سابق آمریکا: واشنگتن به دنبال انزوا و مهار پکن است

نظامی سابق آمریکا: واشنگتن به دنبال انزوا و مهار پکن است