مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-03اقتصادي

دنده عقب در واگذاری خودروسازان/ خاندوزی: باید با صمت توافق کنیم


در حالی یک سال از مهلت رییس جمهور به نهادهای دولتی برای تعیین تکلیف واگذاری خودروسازان می گذرد که به نظر می رسد در واگذاری این شرکت ها پیشرفتی حاصل نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، 11 اسفند ماه سال 1400، رییس جمهوری در خلل صدور 8 فرمان برای بهبود عملکرد صنعت خودروسازی، واگذاری مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی را نیز مورد تاکید قرار داد؛ بر اساس این فرمان، واگذاری مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر ظرف 6 ماه آینده یعنی تا پایان شهریور ماه سال 1401 به بخش غیردولتی تعیین تکلیف شود.

بر همین اساس یک سال از موعد زمانی تعیین شده توسط رییس جمهوری برای واگذاری خودروسازان می گذرد، اما بررسی ها نشان می دهد که نه تنها هیچ پیشرفت خاصی در مساله واگذاری ها به وجود نیامده است بلکه به نظر می رسد دنده عقب هم در این حوزه داشته ایم.

خاندوزی: وزارت صمت و اقتصاد باید به توافق برسند در این رابطه می توان به اظهارات احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد که نهم شهریور ماه اعلام کرده بود وزیر صنعت معدن و تجارت برنامه و ایده ویژه ای برای واگذاری سهام خودروسازها دارد که لازم است در این زمینه دو وزارتخانه اقتصاد و صمت با هم برای این کار اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنده عقب در واگذاری خودروسازان/ خاندوزی: باید با صمت توافق کنیم

دنده عقب در واگذاری خودروسازان/ خاندوزی: باید با صمت توافق کنیم