مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 13:002023-09-05اقتصادي

آمادگی ایران برای ساخت پالایشگاه نفت و صدور خدمات مهندسی به بورکینافاسو


مهندسان و متخصصان ایرانی آمادگی دارند با همکاری متخصصان بورکینافاسو در این کشور آفریقایی افزون بر صدور خدمات فنی و مهندسی، پالایشگاه نفت بسازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی در دیدار و گفت وگو با اولویا روامبا، وزیر امور خارجه بورکینافاسو اظهار داشت: ایران در دولت مردمی سیزدهم ملاقات ها و مذاکرات مطلوبی را با بعضی از کشورهای آفریقایی آغاز کرده که یکی از این کشورها بورکینافاسو است.

وی افزود: ایران ظرفیت های بالایی در حوزه انرژی دارد و در نشست با وزیر خارجه بورکینافاسو مقرر شد پیرو تفاهم نامه ای که از پیش امضا شده است؛ با همکاری مهندسان و متخصصان دو کشور یک پالایشگاه ساخته شود و صادرات فرآورده های نفتی مختلف به این کشور آغاز شود.

وزیر نفت اظهار کرد: دو طرف ظرفیت های مطلوبی دارند و درباره مبادلات مبتنی بر صادرات فرآورده های نفتی و صدور خدمات فنی مهندسی در این نشست مذاکراتی انجام شد.

اوجی با بیان این که پیش از این نیز تفاهم هایی بین ایران و بورکینافاسو انجام شده است؛ گفت: در تلاشیم تفاهم نامه دیگری که در گذشته میان دو کشور امضا شده است را تبدیل به قرارداد و کارهای اجرایی آن را آغاز کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای ساخت پالایشگاه نفت و صدور خدمات مهندسی به بورکینافاسو

آمادگی ایران برای ساخت پالایشگاه نفت و صدور خدمات مهندسی به بورکینافاسو