مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 16:552023-09-03اجتماعي

مستند «آهوی مغان» در اردبیل ساخته می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: فیلم مستند «آهوی مغان» در اردبیل در راستای معرفی گونه در حال احیای آهوی مغان ساخته می شود.

- اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: فیلم مستند آهوی مغان در اردبیل در راستای معرفی گونه در حال احیای آهوی مغان ساخته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن قاسم پور پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از سایت احیای آهوی مغان اظهار کرد: در راستای معرفی گونه در حال احیای آهو در مغان و فرهنگسازی در زمینه حفاظت بیشتر از حیات وحش، فیلم مستند با محوریت آهوی مغان در دست تولید است.

وی با اشاره به اینکه طرح احیای آهوی مغان جزو سه طرح برتر احیای حیات وحش در کشور است، خاطرنشان کرد: طرح احیای آهو در دشت مغان در سال 1389 با انتقال تعدادی آهو از دشت سهرین استان زنجان و تکثیر نیمه طبیعی آن در داخل سایت نگهداری آهو در قشلاق علم لو مغان شروع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه در تیرماه سال گذشته با رهاسازی تعداد 19 رأس به زیستگاه های طبیعی خود، گام نهایی برداشته شد، تصریح کرد: طبق پایش های به عمل آمده از سال گذشته تاکنون تعداد 4 مورد زاد و ولد در طبیعت ثبت شده و حال عمومی آهوان و متولدین جدید خوب ارزیابی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند «آهوی مغان» در اردبیل ساخته می شود

مستند «آهوی مغان» در اردبیل ساخته می شود