مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-08پزشكي

توصیه های پوستی به زائران اربعین در مسیر بازگشت از زیارت


در طول سفر برای حفاظت پوست در مقابل نور خورشید از کلاه لبه دار یا هر وسیله دیگر با قابلیت پوشش دهی صورت و گردن، - جی پلاس؛ پزشکان متخصص به زائران اربعین حسینی توصیه کردند در مسیر بازگشت رعایت نکات و مراقبت های پوستی را با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت جدی بگیرند.

طبق گزارش ایرنا، با توجه به پایان مراسم اربعین و موج بازگشت زائران به علت طولانی بودن مسافت، گرمای هوا، امکان بروز بیماری و تاول های پوستی وجود دارد.

یک متخصص پوست در صفحه اجتماعی خود به زائران توصیه کرد: تاول های پوستی در کف پا را پاره نکنید زیرا محل ورود عفونت ها خواهد بود، انتشار ضایعات پوستی در تمام بدن یا ناشی از واکنش های دارویی بدون تجویز پزشک و یا ابتلا به بیماری ویروسی است که معمولا با تب و ضعف عمومی و سردرد همراه خواهد بود.

بر اساس اعلام دکتر سید ناصر عمادی، واکنش دارویی معمولا بدون تب ، بدن درد و ضعف و بی حالی است اما در واکنش های منتشره ضایعات پوستی با علت ویروس، معمولا قبل از ظهور ضایعات، ضعف، بی حالی بدن درد و سردرد وجود دارد.

به گفته وی در نوع واکنش پوستی دارویی، بلافاصله همه داروهای مصرفی را قطع کنید و در ضایعات پوستی ناشی از ویروس از تماس با سایر افراد و زائران خودداری کرده و در هر دو حالت به پزشک مراجعه کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های پوستی به زائران اربعین در مسیر بازگشت از زیارت

توصیه های پوستی به زائران اربعین در مسیر بازگشت از زیارت