مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 00:552023-08-28اقتصادي

55 درصد ظرفیت دامداری ها فعال است


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام کشور با بیان اینکه 55 درصد ظرفیت دامداری ها فعال است، گفت: عدم پرداخت تسهیلات، نبود توان خرید نهاده و… از علل موجود در این زمینه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید احمدرضا سید علیان روز دوشنبه در دیدار صمیمانه با تشکل های زیر مجموعه دام و طیور لرستان، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مشکلات این حوزه، تسهیلات، نهاده ها، چندبرابر شدن هزینه های تولید، کاهش توان تولیدکنندگان و… است.

افزایش قیمت شکر در حال رفع شدن است وی تصریح کرد: طرح مردمی سازی یارانه که اتفاق افتاد، ارز یارانه ای دولت را تحت فشار قرار داده است و اگر به قیمت غیر ترجیحی و نمایی نزدیک شود، می تواند اقتصاد را نجات دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام کشور، ادامه داد: اما باز هم فاصله بین ارز ترجیحی و آزاد، مشکلاتی را ایجاد کرد که بخشی از آن در تأمین سویا خودش را نشان داد.

سید علیان، اظهار کرد: در بحث ارز ترجیحی به عنوان جراحی اقتصادی نامبرده شده است تا تولیدکنندگان را از شرایط موجود رها کنیم و آنها در شرایط اقتصاد باز قرار گیرند.

وی افزود: اساسی ترین محور، عرضه و تقاضا است؛ اما باز هم به شکلی از فاصله ارز ترجیحی و آزاد به نیمایی و آزاد رسیدیم و به نوعی تولیدکنندگان را در تأمین نهاده ها، خوراک دام و طیور و… نتوانست ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

55 درصد ظرفیت دامداری ها فعال است

55 درصد ظرفیت دامداری ها فعال است