مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 20:552023-09-13اقتصادي

10 میلیارد دلار دیگر از منابع ایران آزاد می شود


10 میلیارد دلار دیگر از منابع بلوکه شده ایران، در راه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، مجیدرضا حریری، رییس اتاق مشترک ایران و چین با انتشار توییتی از آزاد سازی بخش دیگری از پول های بلوکه شده ایران خبر داد.

  در این توییت آمده است: بنا بر اخبار و شنیده های رسمی و غیررسمی، 6 میلیارد دلار تحت کلید بانک مرکزی قرار گرفت و با توجه به زمزمه 10 میلیارد دیگر از منابع که در راه است، بانک مرکزی قاعدتا قدرت دخالت موثری در بازار دارد، باید منتظر بعد از تعطیلات بود و عکس العمل بازار را دید.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس روز های ابتدایی هفته آینده 6 میلیارد دلار پول بلوکه شدن ایران در کره جنوبی که برای تغییر از وون (واحد پول کره) به یورو به سوییس رفته بود، در قالب یورو، به حساب 6 بانک ایرانی در قطر واریز می شود.

کشور قطر هزینه حواله این ارز ها را از سوییس به قطر بر عهده گرفته است.

مقرر شده است این 6 میلیارد دلار که برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر کالا های غیرتحریمی استفاده می شود، از طریق سوییفت و از مسیر رسمی نقل و انتقال شود.

روز 21 شهریور، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت که فرایند آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در حال اجرا است و امیدوارم به زودی بانک مرکزی و وزارت خارجه جزییات دقیق از اجرای توافقات آزادسازی اموال بلوکه شده کشور اعلام کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 میلیارد دلار دیگر از منابع ایران آزاد می شود

10 میلیارد دلار دیگر از منابع ایران آزاد می شود