مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:112023-09-10اقتصادي

50 هکتار از مراتع جنگل ابر شاهرود نهال کاری شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، محمدرضا کشاورزیان، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اظهار کرد: نهال کاری، مراقبت و آبیاری سنواتی 50 هکتار از مراتع جنگل اَبر شاهرود با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال به پایان رسید.

وی به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان شاهرود در اجرای این طرح تولید سالانه 900 هزار اصله نهال گلدانی، ریشه ای و انواع سوزنی و پهن برگ است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود با بیان اینکه در مجموع طی چهار سال تولید سه میلیون و 600 هزار درخت در دستور کار است، ابراز کرد: برای تولید این تعداد نهال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه این تعداد نهال در نهالستان 15 هکتاری چغولگیر این شهرستان تولید می شود، ادامه داد: نهال های گلدانی و ریشه ای تولیدی در این نهالستان پس از رشد جهت کاشت در مناطق جنگلی، شهرداری ها، کارخانه ها، معادن و شهروندان، به صورت رایگان توزیع می شود.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و 750 هزار هکتار و 2 میلیون 300 هزار هکتار است.

پایان پیام/74007/م/د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 هکتار از مراتع جنگل ابر شاهرود نهال کاری شد

50 هکتار از مراتع جنگل ابر شاهرود نهال کاری شد