مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 15:352023-09-08اقتصادي

تأمین غذای فضانوردان ؛ انگیزه پیدایش سیستم های نوین کشاورزی


نایب رییس انجمن هیدروپونیک ایران، کمبود آب در ایران را از مشکلات جدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای تولید محصول در ایران باید حداکثر بهره وری و استفاده حداقلی از آن را مدنظر داشت، - نایب رییس انجمن هیدروپونیک ایران، کمبود آب در ایران را از مشکلات جدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای تولید محصول در ایران باید حداکثر بهره وری و استفاده حداقلی از آن را مدنظر داشت، براساس آمارهای موجود 70 تا 90 درصد آب کشور مصارف کشاورزی دارد، این در حالی است که سیستم کشت ورتیکال، بر مبنای کارآیی مصرف فوق العاده آب است.

علی نیایی فرد با بیان این که در این سیستم میزان مصرف آب 95 تا 99 درصد کاهش می یابد، افزود: بنابراین در ایران با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر آن ناگزیر به حرکت به سمت این مدل تولید محصولات هستیم.

 نایب رییس انجمن هیدروپونیک ایران، علت ایجاد سیستم های نوین کشاورزی را برطرف کردن مشکل تأمین غذای فضانوردان ناسا برشمرد و افزود: کارخانه گیاهی یا کشاورزی عمودی، کشت های گلخانه ای با نور مصنوعی، کشت های هیدروپونیک، آئروپونیک، آبزی پروری و آکواپونیک و .

از موارد سیستم های نوین کشاورزی محسوب می شوند.

دکتر ساسان علی نیایی فرد در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که برای شروع و اجرای سیستم های نوین کشاورزی به سرمایه اولیه وسیعی نیاز است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین غذای فضانوردان ؛ انگیزه پیدایش سیستم های نوین کشاورزی

تأمین غذای فضانوردان ؛ انگیزه پیدایش سیستم های نوین کشاورزی