مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 09:202023-09-17سياسي

پرونده قصاص در دهلران پس از 8 سال به سازش ختم شد


رییس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف استان خبر داد.

- ایسنا/ایلام رییس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف استان خبر داد.

دکتر عمران علی محمدی امروز یک شنبه 26 اردیبهشت، اظهار کرد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه و در راستای پویش به عشق امام حسین(علیه السلام) می بخشم یک پرونده قصاص پس از 8 سال، با تلاش مصلحان و هیات صلح شهرستان دهلران و مساعدت و مشارکت اعضای ستاد صبر دادگستری استان و گذشت اولیای دم مختومه شد.

وی گفت: در سال 1394 در جریان یک نزاع فردی در شهرستان دهلران یک نفر جان خود را از دست می دهد که پس از دستگیری متهم و طی مراحل دادرسی، حکم به قصاص متهم صادر و در فرایند اجرا قرار می گیرد.

رییس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه خانواده اولیای دم با گذشت از حق قصاص، با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو متهم، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه و رفع اختلافات و جلوگیری از درگیری های احتمالی و صلح و سازش را فراهم کردند، تصریح کرد: شورای حل اختلاف فرصتی کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی بیش از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده قصاص در دهلران پس از 8 سال به سازش ختم شد

پرونده قصاص در دهلران پس از 8 سال به سازش ختم شد