مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 12:452023-09-09اقتصادي

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در خراسان جنوبی


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هرگونه فروش پرنده در سطح شهر غیر مجاز و با متخلفین برخورد خواهد شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هرگونه فروش پرنده در سطح شهر غیر مجاز و با متخلفین برخورد خواهد شد.

محمدعلی بخشی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند لذا نقل وانتقال و خرید فروش بدون ضابطه آنها می تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود که علاوه بر انتقال بیماری های مشترک، باعث بروز خسارات جبران ناپذیری در صنعت طیور می شود.

وی افزود: از بین بیماری های قابل انتقال بین انسان و پرندگان ، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در صورت بروز ، علاوه بر ایجاد تلفات در پرندگان ، می تواند موجب ایجاد بیماری در انسان ؛ بویژه کودکان و زنان شود.

بخشی ادامه داد: در راستای جلوگیری از شیوع بیماریهای مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم ، شبکه دامپزشکی با دستفروشان طیور بومی و انواع ماکیان برخورد قضایی می کند.

وی ضمن توصیه به عدم خرید طیور از دستفروشان و تشکر از همشهریان در رابطه با مساعدت در زمینه نظارت بهداشتی از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در خراسان جنوبی

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در خراسان جنوبی