مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 05:302023-08-31بين الملل

الشرق الاوسط: اسراییل به فکر صادرات گاز به ترکیه و از آن جا به اروپاست


بنیامین نتانیاهو در حال بررسی طرحی که بر اساس آن گاز استخراجی از بستر مدیترانه را به ترکیه فرستاده و از آن جا به اروپا صادر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به نقل از منابع صهیونیستی نوشت که بنیامین نتانیاهو یک تیم فنی از چندین وزارتخانه کابینه خود را مسئول بررسی گزینه های مربوط به صادرات گاز کرده است که یکی از گزینه های اصلی، کشیدن خط لوله گاز از بستر دریا به ترکیه و از آن جا به اروپاست.

بنابراین گزارش ، طبق این طرح، خط لوله مذکور از بزرگترین میدان گازی در فلسطین اشغالی به نام لویاتان به ترکیه کشیده می شود و به عقیده مشاوران نتانیاهو، رجب طیب اردوغان نیز تمایل زیادی به این طرح دارد که در صورت اجرا همکاری بی سابقه ای میان ترکیه و اسراییل در حوزه گازی شکل می گیرد و از میزان وابستگی ترکیه و منطقه جنوب اروپا به گاز روسیه کاسته خواهد شد.

این پروژه پیشنهادی همچنین شامل اتصال خط لوله های گاز کشورهای مجاور از جمله مصر و امارات به این خط لوله می شود که می تواند جایگزینی عملی و قابل اطمینان برای گاز روسیه در اروپا باشد.

  روزنامه الشرق الاوسط در ادامه به نقل از منابعی در تل آویو نوشت که نتانیاهو در جلسه ای با حضور ییسراییل کاتس وزیر انرژی کابینه خود و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی، تزاحی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الشرق الاوسط: اسراییل به فکر صادرات گاز به ترکیه و از آن جا به اروپاست

الشرق الاوسط: اسراییل به فکر صادرات گاز به ترکیه و از آن جا به اروپاست