مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 14:112023-08-31اقتصادي

خودکفایی کشور در تولید گندم نزدیک است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، خیام نکویی ظهر امروز در گردهمایی آغاز کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است.

وی ادامه داد: 40 درصد افزایش سطح زیرکشت در طول 44 سال بعد انقلاب داشتیم و 300 درصد افزایش تولیدات مربوط به مدیریت دانش بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید 55 میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم، افزود: سال 1430 حداقل یک درجه سانتیگراد و حداکثر دو درجه شاهد افزایش گرمای زمین هستیم و با هر درجه گرما حدود 10 درصد تولیدات کشاورزی کاهش پیدا می کند.

  رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه اگر کشاورزی دانش بنیان شد شاهد ارتقاء بخش کشاورزی خواهیم بود، گفت: امسال 13 میلیون و 200 هزار تن تولید گندم در کشور داشتیم که بیشتر از نیاز مصرف کشور تولید داشتیم و نشان می دهد در آستانه خودکفایی این محصول هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 98 درصد بذر کشور در کشور تولید می شود و کمتر از دو درصد بذر از خارج وارد می شود، خاطرنشان کرد:  560 هزار تن سازمان تات بذر گواهی شده تولید می کند.

این مسؤول اضافه کرد: همه اتفاقات در بخش کشاورزی ریشه در دانش و فناوری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی کشور در تولید گندم نزدیک است

خودکفایی کشور در تولید گندم نزدیک است