مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 08:152023-08-30بين الملل

بازیگران ثالث توافق ایران و آمریکا


یک تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به نقش تروییکا و عربستان در مسیر مذاکرات و امضای توافق، گفت: پس از به نتیجه رسیدن ایران و آمریکا، تازه نوبت به بازیگری تروییکا و عربستان می رسد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به نقش تروییکا و عربستان در مسیر مذاکرات و امضای توافق، گفت: پس از به نتیجه رسیدن ایران و آمریکا، تازه نوبت به بازیگری تروییکا و عربستان می رسد.

داریوش پایسته در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر دستیابی به توافق برای هر دو طرف ایران و آمریکا مهم است، اظهار کرد: ایران برای ایجاد تحول در شرایط اقتصادی نیاز به این توافق دارد و از طرف دیگر به دلیل فرارسیدن سال انتخابات در آمریکا، بایدن نیز در پی وقوع اتفاقی مهم در عرصه سیاست داخلی است و در این راستا برای تبادل شهروندان آمریکایی زندانی در ایران اقدام کرد و اکنون هم به دنبال توافق با ایران است.

وی با بیان اینکه در این بین نباید از نقش تروییکا غافل شد، افزود: همکاری های استراتژیک ایران با روسیه، باعث طرح ادعاهایی از جانب اروپا در مورد ایران شده است که تاثیر آن را می توان در بیانیه خردادماه تروییکا علیه برنامه هسته ای ایران و همچنین دو نوبت تحریم های تسلیحاتی اروپا علیه ایران در یکی، ماه اخیر دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیگران ثالث توافق ایران و آمریکا

بازیگران ثالث توافق ایران و آمریکا