مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 13:152023-08-31بين الملل

اعضای «ایکاس» کشور گابن را به حمله نظامی تهدید کردند


کشورهای عضور «جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقای جنوبی» (ایکاس) در واکنش به کودتا در کشور «گابن» خواستار بازگشت تمامی نهادهای قانون اساسی شدند.

- کشورهای عضور جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقای جنوبی (ایکاس) در واکنش به کودتا در کشور گابن خواستار بازگشت تمامی نهادهای قانون اساسی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کشورهای جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقای جنوبی (ایکاس) امروز پنج شنبه در بیانیه ای مشترک از کودتاگران در کشور گابن خواستند تا قدرت را به نهادهای برخواسته از قانون اساسی تحویل دهند؛ در غیر این صورت با حمله نظامی مواجه خواهند شد.

روز گذشته (چهارشنبه، 30 آگوست)، شماری از ژنرال های بلندپایه ارتش گابن، با حضور در تلویزیون اعلام کردند که دولت را برکنار و قدرت را به دست گرفته اند.

  پیش از این پس از کودتای نظامی در نیجر نیز کشورهای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اِکُواس) این کشور را به حمله نظامی تهدید کرده بودند و حتی آماده حمله بودند، اما این اقدام تاکنون صورت نگرفته و در حد تهدید باقی مانده است.

بسیاری از ناظران گروههای اقتصادی همچون ایکاس و اکواس را ابزار دست فرانسه برای ادامه سلطه گری در کشورهای جنوب آفریقا می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای «ایکاس» کشور گابن را به حمله نظامی تهدید کردند

اعضای «ایکاس» کشور گابن را به حمله نظامی تهدید کردند