مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-19بين الملل

نزدیک شدن خطرناک پهپاد آمریکایی به جنگنده روسیه در آسمان سوریه


ارتش روسیه اعلام کرد که یک فروند پهپاد مدل «MQ-9» متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به «ضد داعش» به شکل خطرناکی در آسمان سوریه به یک جنگنده سوخو35 روس نزدیک شد.

- ارتش روسیه اعلام کرد که یک فروند پهپاد مدل MQ-9 متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش به شکل خطرناکی در آسمان سوریه به یک جنگنده سوخو35 روس نزدیک شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وادیم کولت، معاون رییس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد: 18 اوت ساعت 8:00 در ارتفاع حدود 7000 متری یک برخورد خطرناک میان یک فروند پهپاد مدل MQ-9 متعلق به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و یک فروند جنگنده سوخو35 نیروی هوایی روسیه که در حال انجام پرواز برنامه ریزی شده جهت کنترل حریم هوایی سوریه در غرب رودخانه فرات بود، اتفاق افتاد.

به گفته کولت، در این اتفاق خلبان روس که از مهارت بالایی برخوردار بود، فورا اقدامات لازم را برای جلوگیری از برخورد در پیش گرفت و مانع از وقوع حادثه ای شد.

همچنین معاون رییس پایگاه حمیمیم اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته ائتلاف (ضد داعش) با پروازهای پهپادهایش که بدون هماهنگی با روسیه انجام شدند، 13 بار پروتکل های عدم برخورد امضا شده در تاریخ 9 دسامبر 2019 را نقض کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نزدیک شدن خطرناک پهپاد آمریکایی به جنگنده روسیه در آسمان سوریه

نزدیک شدن خطرناک پهپاد آمریکایی به جنگنده روسیه در آسمان سوریه