مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 22:152023-09-11سياسي

حجت الاسلام گرجی: شهدا بر اتفاقات دنیا اثرگذارند


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به بعضی از موارد اثرگزاریِ شهدا در زندگی خانواده، اطرافیان و منصوبینِ خود، حتی بعد از شهادت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین اصغر گرجی  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم امروز در اولین یادواره شهدای همنام امام رضا(ع) استان قم که در فضای باز منطقه بنیاد قم برگزار شد، گفت: شهدا در عالم حضور دارند و شاهد اعمال و رفتار ما هستند.

وی با اشاره به  آیه 169 سوره مبارکه آل عمران افزود: عبارت وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون اگر چه خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله است؛ اما به ما تاکید می کند که هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مُرده هستند؛ بلکه زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

این استاد حوزه علمیه قم که در جمع خانواده های معظم شهدا و عموم مردم سخن می گفت، با بیان اینکه همه مومنین در عالم برزخ، متنعّم و بهره مند از روزیِ پروردگارند گفت: اما شهدا غیر از اینکه روزی خوار از خان نعمات الهی هستند، زنده نیز هستند.

وی به بیان تفاوت های انسان میّت با حی در دنیا پرداخت و گفت: اولین تفاوت این است که میّت از خودش اراده و تحرّک ندارد؛ در حالی این مساله، نسبت به شهدا صادق نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام گرجی: شهدا بر اتفاقات دنیا اثرگذارند

حجت الاسلام گرجی: شهدا بر اتفاقات دنیا اثرگذارند