مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-26سياسي

فرهنگ عفاف و حجاب برگرفته شده از مکتب عاشورا است


نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: جامعه دینی ما باید بداند که فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک مسئله شرعی و سیاسی، منبعث شده از فرهنگ عاشورا و محرم است.

- فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: عاشورا در کل تاریخ تکرار می شود و وظیفه ما این است که عبرت های عاشورا را در زندگی خود مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: سیاهپوش کردن جامعه در ماه محرم صرفاً برای کارهای شکلی و ظاهری نیست بلکه به لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مکتب عاشورا و مکتب امام حسین (ع) باید در زندگی مردم کشور ما و شیعیان جهان نهادینه شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) سلطه را نمی پذیریم و اصل اول مکتب حسین (ع) آزادی و ایستادگی در برابرسلطه و ظلم است.

وی با بیان اینکه اصل دوم مکتب امام حسین (ع) و عاشورا اقامه عدل در دین است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی دیگر از اصول عاشورا است کما اینکه خود امام حسین (ع) نیز آرا اعلام می کنند و هدف قیام خود را اصلاح امت پیامبر اکرم (ص) و حرکت مسلمانان و امر به معروف است.

محمدبیگی با بیان اینکه در این میان نقش عفاف و حجاب به عنوان محکمات دین بسیار مشخص است ادامه داد: جامعه دینی ما باید بداند که فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ عفاف و حجاب برگرفته شده از مکتب عاشورا است

فرهنگ عفاف و حجاب برگرفته شده از مکتب عاشورا است