مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-20اقتصادي

تسهیل مسیر رشد دانش بنیان ها اقتصاد کشور را پویا می کند


مهم ترین ویژگی آیین نامه جدید ارزیابی دانش بنیان ها، تسهیل ورود و توجه به مسیر رشد به جای متوقف ماندن در ارزیابی اولیه است، - محمدرضا نجفی منش، عضو اتاق بازرگانی تهران، درباره آیین نامه جدید ارزیابی دانش بنیان ها با اشاره به اینکه دولت ها در کشورهای مختلف از تولیدکنندگان و نوآوران داخلی حمایت می کنند، تصریح کرد: ما هم باید حمایت از دانش بنیان ها و شرکت های نوپا را در دستور کار قرار دهیم تا آن ها را به حرکت در آوریم.

اما این حمایت ها باید در چارچوب های خاصی صورت بگیرد تا در نهایت ما را به هدف اصلی که همان افزایش تولیدات با کیفیت است، برساند.

وی گفت: اقداماتی که در زمینه به قاعده در آوردن برخوردمان با دانش بنیان ها در قالب آیین نامه ارزیابی و حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان صورت گرفته است، مثبت ارزیابی می شود.

اما دولت باید این اقدام را هم با جدیت دنبال کند که امکان واردات محصولاتی را که مشابه داخلی آن ها تولید می شود، ممنوع کند، الان این قانون وجود دارد و لازم است با جدیت بیشتری پیگیری شود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: متاسفانه الان شاهد هستیم که برخی شرکت های دانش بنیان به تولید محصولی می پردازند اما مشابه همان محصول از خارج از کشور وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل مسیر رشد دانش بنیان ها اقتصاد کشور را پویا می کند

تسهیل مسیر رشد دانش بنیان ها اقتصاد کشور را پویا می کند