مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 13:352023-08-21اقتصادي

رویکرد سازمان استاندارد تسهیل ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات است


معاون رییس جمهور کمک به دولت برای رفع مشکلات را وظیفه ذاتی سازمان ملی استاندارد ایران دانست وگفت: رویکرد این سرعت بخشیدن به ارتقا کیفیت و ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی اسلام پناه در جمع مدیران گمرک و بنادر هرمزگان و واردکنندگان کالا با اشاره به آغاز روند ترخیص حدود یک هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا پس از هفت ماه ماندگاری در محوطه های گمرک اظهار کرد: رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهاست و اگر اقدام به موقع استاندارد نبود یک هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا در محوطه های گمرک هرمزگان سر از مزایده در می آورد.

وی افزود: در حال حاضر 80 درصد کالاها در مدت پنج تا هفت روز ترخیص می شوند و 20 درصد دیگر که نیاز به آزمایش های تخصصی دارند، در مدت 10 تا 20 روز از استاندارد جواب می گیرند، ادامه داد: البته همه مشکلات و معطلی ترخیص کالا به استاندارد مربوط نمی شود و برخی مسائل اسنادی و ارزی و اظهار نشدن کالا نیز در این زمینه موثر هستند.

معاون رییس جمهور پس از مشاهده چگونگی نگهداری انبارهای وارداتی در محوطه های روباز تصریح کرد: برای نگهداری طولانی مدت این محموله ها باید شرایط اصلاح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد سازمان استاندارد تسهیل ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات است

رویکرد سازمان استاندارد تسهیل ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات است