مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 17:452023-08-12سياسي

کارگاه عملی قوه قضاییه برای دانشجویان حقوق


دادگاه علنی و برخط در دادگستری استان تهران با حضور دانشجویان و اساتید حقوق برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برگزاری دادگاه های علنی از موارد مورد اشاره در قانون از جمله اصل 165 قانون اساسی و ماده 352 آیین دادرسی کیفری و همچنین از تأکیدات مسئولان دستگاه قضایی است که به منظور اجرای سند تحول قضایی و بهره برداری از فناوری های نوین در ترویج و گسترش دانش حقوقی در دادگستری های سراسر کشور در حال برگزاری هستند.

دستگاه قضایی به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه ها اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا کرده که با استقبال گسترده جامعه نخبگانی همراه بوده است.

با برگزاری دادگاه های علنی برخط؛ دو هدف اصلی از جمله توسعه ی شفاف سازی در فرآیندهای رسیدگی قضایی و همچنین بهره برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی از محتوای علمی و فنی دادگاه ها و فرآیند دادرسی را پیگیری می کند.

یکی از مزیت های مهم این دادگاه ها انتقال تجربیات و آموزش دانش حقوقی به وکلا و حقوقدانان جوان در راستای افزایش زمینه تعامل بیشتر جامعه دانشگاهی و حقوقی کشور با دستگاه قضایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه عملی قوه قضاییه برای دانشجویان حقوق

کارگاه عملی قوه قضاییه برای دانشجویان حقوق