مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-16اقتصادي

حذف اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه ضربه بزرگ به حرکت دانش بنیانی شد


یک کاشناس اقتصادی به بیان توضیحاتی درباره لزوم حفظ اعتبار مالیاتی واحدهای تحقیق و توسعه در برنامه هفتم توسعه پرداخت و گفت: اگر اعتبار مالیاتی حذف می شد خطری بزرگ برای اقتصاد دانش پایه بود.

- محمد رضا رحیمی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت ماشین سازی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، در واکنش به گنجانده شدن بندی در برنامه هفتم برای حذف کلیه معافیت های مالیاتی و در معرض خطر قرار گرفتن اعتبار مالیاتی واحدهای تحقیق و توسعه که در قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب مجلس پیش بینی شده است گفت: روشی که در دنیا تجربه شده و مورد استفاده هم قرار گرفته استفاده از اعتبار مالیاتی در واحدهای تحقیق و توسعه حوزه های های تک و دانش بنیان است.

رحیمی با بیان اینکه این موضوع در دنیا هم تجربه شده و یک روش امتحان پس داده ای که به این وسیله دولت به شرکت های دانش بنیان کمک کند تا تبدیل به صنایع دانش بنیان شوند افزود: با استفاده از این شیوه صنایع می توانند محصول با ارزش افزوده بالا تولید کنند و نقش حوزه دانش در جی دی پی کشور افزایش یابد.

رحیمی با بیان اینکه این اقدام یک مسئله تجربه شده در دنیا است توضیح داد: قانون جهش تولید دانش بنیان یک قانون مترقی در مجلس است و با توجه به اینکه حجم زیادی از کالاهای ما به صورت خام صادر می شوند و اقتصاد ما وابسته به نفت است ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه ضربه بزرگ به حرکت دانش بنیانی شد

حذف اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه ضربه بزرگ به حرکت دانش بنیانی شد