مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-21اقتصادي

پالایشگاه های فراسرزمینی، نقش آفرینی جهانی


رویای ده ساله ایران در استفاده از ظرفیت پالایشگاه های فراسرزمینی در دولت سیزدهم محقق شد و اکنون ایران می تواند ادعا کند که در این حوزه گام هایی را برداشته است.

- رویای ده ساله ایران در استفاده از ظرفیت پالایشگاه های فراسرزمینی در دولت سیزدهم محقق شد و اکنون ایران می تواند ادعا کند که در این حوزه گام هایی را برداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع نفتی کشور می تواند در پالایشگاه های فراسرزمینی بدون مشکلات تحریم در بازار جهانی به فروش برسد.

حداقل تأثیر این اقدام این بوده که نفت کشور در این پالایشگاه ها پالایش می شود و سپس فرآورده حاصله به فروش می رسد، چراکه فرآورده تحریم ناپذیر است.

از بازسازی پالایشگاه های فراسرزمینی باید به عنوان یک سیاست در خنثی سازی تحریم ها استقبال کرد تا بر اساس ثروت و ارزش افزوده ای که ایجاد می کند بخشی از مشکلات داخل کشور حل شود.

در واقع با سرمایه گذاری در این پالایشگاه ها از طریق صادرات خدمات فنی و مهندسی، می توان افزون بر صادرات تضمینی نفت خام، در خروجی پالایشگاه نیز شریک شد و نفت خام را به بنزین و دیگر فرآورده ها تبدیل کرد.

بی شک ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی، افزایش تولید و فروش نفت با وجود تشدید تحریم ها و صدور خدمات فنی و مهندسی از اقدام های مثبت وزارت نفت در دولت سیزدهم بوده، در همین راستا وزیر نفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالایشگاه های فراسرزمینی، نقش آفرینی جهانی

پالایشگاه های فراسرزمینی، نقش آفرینی جهانی