مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:002023-07-26فرهنگي

گلایه از بی توجهی به «هنر نقالی»/ نگاه ویترینی را کنار بگذاریم


مرشد محمدرضا معجونی هنرمند نقال با گلایه از موردتوجه قرار نگرفتن نقالی و پرده خوانی که یک میراث ملی ثبت شده است، درباره فعالیت هایی که در برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» دارد، - مرشد محمدرضا معجونی هنرمند نقال با گلایه از موردتوجه قرار نگرفتن نقالی و پرده خوانی که یک میراث ملی ثبت شده است، درباره فعالیت هایی که در برنامه نوای عرشیان و مشق فرشیان دارد، توضیح داد.

مرشد محمدرضا معجونی نقال و پرده خوان که این روزها در ویژه برنامه نوای عرشیان و مشق فرشیان به اجرای برنامه می پردازد در گفتگو با گفت: در این برنامه داستان هایی در رابطه با وقایع عاشورا، آقا قمر بنی هاشم (ع) و چهره هایی از کربلا که احتمالاً کمتر شناخته شده و به آنها پرداخت شده است، نقل می کنم.

وی ادامه داد: تلاشم این است که چهره های کمتر شناخته شده را از دل تاریخ بیرون بکشم و به عنوان یک بچه شیعه، افرادی را که در واقعه کربلا اثرگذار بودند و مغفول مانده اند به مردم معرفی کنم.

چندسالی است سعی دارم روی این افراد تحقیق و پژوهش کنم و داستان های مرتبط با آنها را استخراج کنم.

امیدوارم خدا از ما قبول کند.

مرشد معجونی درباره شرایط نقالی و پرده خوانی در سال های اخیر و وضعیت هنرمندان این حوزه بیان کرد: اگر بخواهیم به فلسفه شکل گیری عزاداری برای امام حسین (ع) و نقالی و تعزیه و پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه از بی توجهی به «هنر نقالی»/ نگاه ویترینی را کنار بگذاریم

گلایه از بی توجهی به «هنر نقالی»/ نگاه ویترینی را کنار بگذاریم