مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 14:202023-07-29سياسي

پاسخ به یک شبهه در باب عزاداری برای امام حسین(ع)


شهید مطهری در کتاب نهضت حسینی طرفداری از عدالت و مبارزه با ظلم، زنده نگاه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) را مهمترین فلسفه تجدید عزاداری حضرت بیان می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی شهید مطهری در کتاب نهضت حسینی طرفداری از عدالت و مبارزه با ظلم، زنده نگاه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) را مهمترین فلسفه تجدید عزاداری حضرت بیان می کند.

در خصوص تکرار هر ساله اقامه عزاء برای سیدالشهداء(ع) شبهات زیادی وارد شده که در مطلب پیش رو از کتاب نهضت حسینی اثر استاد شهید مرتضی مطهری به پاسخ این شبهه پرداخته شده است.

در اسلام اصول و شعارهایی وجود دارد، اما تاکنون به فلسفه اینکه عزاداری امام حسین(ع) هر سال تجدید بشود فکر کرده اید؟ عزاداری معمولی در افراد عادی بنا بر آموزه های دین اسلام 3 روز است، یعنی اگر کسی پدر و برادرش فوت کرد 3 روز به عنوان عزادار در خانه می نشیند، مسلمین نیز وظیفه دارند به تسلیت او بروند و بعد از 3 روز باید غائله خاتمه یابد.

تنها موضوعی که گفته اند برای همیشه باید احیا کنید و برایش بگریید، آن را زنده نگه دارید و نگذارید فراموش شود مسئله عزاداری برای حسین بن علی(ع) است اما چرا؟ آیا حضرت نیازی دارد ما و شما بیاییم بنشینیم برایش گریه کنیم، مثلاً تشفی قلبی پیدا می کند، العیاذ بالله عقده های دلش خالی می شود؟ یا عقده های دل فاطمه زهرا(س) و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به یک شبهه در باب عزاداری برای امام حسین(ع)

پاسخ به یک شبهه در باب عزاداری برای امام حسین(ع)